Thursday, November 15, 2012

CONTEST: SAYA SAYANG KAMOO SAHABAT

"Friendship is a single soul that dwelling in two bodies."


i have decided to join this contest by DIDIEY . jom lah join ramai-ramai. sebagai tanda sokongan sebagai rakan se-blogger. :P syarat-syarat penyertaan boleh rujuk kat blog dia eh. syarat-syarat dia simple je, don't worry.  :)


kalau nak cakap manusia yang bergelar sahabat, sampai umur 80 tahun pun tak habis-habis cerita lagi. terlalu banyak yang boleh diceritakan pasal sahabat. kenangan manis bersama, saat suka duka dan banyak lagi.tapi, bukan semua kawan yang boleh digelar sahabat. sahabat dalam kamus hidup aku ialah orang yang bersama dan ada di samping kita di sata kita susah dan senang.

bile sebut pasal sahabat, banyak orang yang muncul di fikiran aku. tapi aku pilih gambar aku bersama dengan sahabat yang bersama nufa. maybe sebab aku rasa gambar ni cantik dan natural sket ? kikikiki. si nufa ni sama camwhore macam aku, so kitorang memang banyak gambar bersama. hehe.

walaupun aku letak gambar nufa, tapi anggaplah dia sebagai wakil sahabat-sahabat yang lain. fatin, tasha, najaah, hawa dan lala. sahabat-sahabat aku di maktab. kenapa dorang layak digelar sahabat ?

pahit
manis
senang
susah
konflik

semua tu kitorang lalui bersama kat maktab. kalau sebut pasal konflik, memang banyak konflik antara kitorang sejujurnya, banyak sangat. #EhYeke. hihi. walaupun banyak konflik, tapi kiorang tetap teguh sebagai sekumpulan sahabat. mungkin ada banyak salah faham itu ini sana sini, tapi semua tu takde bagi kesan kat persahabatan kitorang. kitorang tetap berkawan. 

"sahabat yang sebenar ialah sahabat yang mempunyai banyak konflik tetapi tetap berkawan dan cuba menjadikan konflik sebagai cabaran dalam persahabatan."

sahabat sememangnya penting dalam kehidupan. kepada sesiapa yang kata takkan mati tanpa kawan, anda memang betul. tapi.... tanpa kawan kite takkan mati, tapi hidup akan sentiasa dalam kesunyian. dorang lah yang menjadi pengubat hati bila kita tengah bersedih. :)


 tag :
nufa 
hawa
najaah




1 comment :