Monday, April 1, 2013

SBE : 1ST DAY


first perjumpaan dengan guru besar. rase setepek setepek kena sindir. sentap i. huahuahua.

"jadi cikgu ni kena berpenampilan menarik, tapi jangan pakai baju kaler yang menonjol sangat" ------> oke, kebetulan aku pakai baju kaler kuning. sentap. -.-'

"jadi cikgu ni tak boleh pakai pakaian yang lebih dari 4 kaler."------------->  oke, aku punya baju banyak kali, tudung pelbagai tone. sentap lagi. -.-'

"jadi cikgu kena pakai courtshoes, bertumit." -------------> oke aku pakai kasut wedges je pegi skolah tadi. sentap lagi. -.-'

"kat sini setiap cikgu ade parking lot masing-masing, jangan main parking sesuka hati" -----------> aku parking je kt tampat yang kosong. mane aku tau. sentap lagi. -.-'

"jadi cikgu suara tak boleh lembut dan perlahan, kena lantang."--------------> oke, time tu aku cakap agak lembut dan perlahan sebab nervous. k sentap sentap lagi. -.-'



so overall harini SBE aku agak membosankan sebab takde pape keje. aku anggap tu normal sebab tu hari first. mulai esok maybe dah start busy sebab kena relief banyak kelas. unfortunately esok kena relief kelas seni darjah 2 and kelas english darjah 5. dua2 kelas belakang. penolong kanan awal2 lagi dah warning yang budak2 kelas tu susah nak handle. oke, cuak. aku tak pandai nak layan budak. no experience at all. kenapa tak bagi aku handle kelas baik je ? huehuehue. -.-' penolong kanan cabar kami untuk masuk and cuba ngajar bebudak tu. oke puan, saya sahut cabaran puan ! :)



p/s : anggap saja cabaran yang diberi sebagai pengalaman untuk praktikum pada masa akan datang. bila lagi nak practice mengajar kalau bukan sekarang ? boleh handle or tak boleh handle tu lain cite. ^^





2 comments :

  1. jia yuk jia yuk! Bestnye jadi cikgu...^_^

    ReplyDelete
  2. Hehe..seramnya ngan guru besar camtu..Good luck SBE~

    ReplyDelete